Veelgestelde vragen

Veelgestelde vragen voor werkgevers

Werkgevers FAQ

Heb je een vraag of zoek je informatie over een bepaald onderwerp? Daar willen we je uiteraard bij helpen! We hebben daarom hieronder de veelgestelde vragen verdeeld in een (hopelijk) duidelijk overzicht. Maar het kan natuurlijk gebeuren dat je vraag er niet tussen staat. Is dat nou het geval, neem dan contact op via whatsapp, e-mail of telefoon. Vragen staat vrij!

Mijn uitzendkracht is ziek

Als werkgever van de uitzendkracht meldt de uitzendkracht zich uiterlijk om 09.00 uur in de ochtend ziek bij DOT Personeel. Het is natuurlijk wel zo netjes dat u als opdrachtgever tijdig geïnformeerd wordt, daarom vragen we altijd of hij/zij ook zelf u als opdrachtgever belt.

 

Heeft u vervanging nodig dan kunt u dat aan ons doorgeven. Uiteraard worden voor de zieke uitzendkracht alleen de gewerkte uren gefactureerd.

Mijn uitzendkracht gaat op vakantie

Iedere uitzendkracht bouwt, net als iedere werknemer, vakantiedagen op. Hij of zij is niet verplicht deze op te nemen. Worden ze wel opgenomen dan moet dit altijd in overleg met de opdrachtgever gebeuren, zodat u rekening kunt houden met de bezetting. Vakantiedagen worden niet aan u gefactureerd. Heeft een uitzendkracht niet voldoende uren opgebouwd, dan worden deze niet uitbetaald.

Hoe werkt de urendeclaratie?

Gewerkte uren worden digitaal verwerkt. Uitzendkracht en opdrachtgever accorderen beide de uren in de online flexportal van DOT Personeel. Aan de hand van de digitaal geaccordeerde uren wordt de uitzendkracht uitbetaald en ontvangt de opdrachtgever een nota verstuurd naar de opdrachtgever.

Onze werkgevers diensten